Marzysz o szczupłej sylwetce? Chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów?

Niestety zmienia dietę, a tym samym wprowadza pewne zmiany w Twoim stylu życia. Na początku może się to wydawać dużym wyzwaniem, ale jesteśmy przekonani, że dasz radę. Zacznij od ustalenia właściwych nawyków żywieniowych.

Krok po kroku

Jeśli szukasz długoterminowych efektów, wprowadzaj stopniowe zmiany w swoim życiu, ponieważ zmiana nawyków żywieniowych wymaga czasu i poświęcenia. Czemu? Do tej pory karmiłeś się przez wiele lat, utrwalając pewne wzorce żywieniowe, które teraz należy zmienić i ulepszyć, a to wymaga czasu. Trzeba zapomnieć o mocno przetworzonej żywności, niezdrowych przekąskach i podjadaniu między posiłkami. Co więcej, naucz się regularnie jeść posiłki, eliminując słodkie napoje i smakołyki. Zdajemy sobie sprawę, że proces odchudzania może trwać nawet kilka miesięcy od rozpoczęcia diety, ale tylko w ten sposób możemy uzyskać długotrwałe efekty.

Uwolnij się

Decydując się na zmianę diety, musisz stać się odporny na zniechęcenie lub irytację. Musisz wytrwać w przekonaniu, że jesteś w stanie wytrwać na swojej diecie, aby nie wracać do starych niezdrowych nawyków żywieniowych, ponieważ tylko w ten sposób możesz osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

Przedstaw kilka ważnych zasad

  1. Przelicz swoje zapotrzebowanie na energię,
  2. Stwórz równowagę kaloryczną swoich posiłków,
  3. wprowadzaj warzywa lub owoce do każdego posiłku,
  4. pić co najmniej 2 litry wody dziennie,
  5. dodaj porcję białka do każdego posiłku,
  6. Upewnij się, że śpisz mocno przez co najmniej 7 godzin,
  7. Uzbrój się w cierpliwość,
  8. wprowadzić aktywność fizyczną do swojego stylu życia,
  9. konsekwentnie dążyć do celu,
  10. Wyeliminuj niezdrowe węglowodany i rafinowane cukry,
  11. Unikaj napojów zawierających cukier,
  12. Nie wchodź na wagę każdego dnia.

Zadbaj o swoją dietę

Każdy jest inny i ma inne potrzeby żywieniowe. Dlatego do wyborów żywieniowych należy podchodzić indywidualnie. Należy wziąć pod uwagę wzrost, wagę, wiek, a także aktywność fizyczną, ogólny stan zdrowia czy kwestie finansowe. Dobrze dobrana dieta powinna uwzględniać rzeczywistą ilość posiłków, jakie jesteśmy w stanie zjeść w ciągu dnia. Nie musi to być aż 5 posiłków. Liczy się bilans kaloryczny całego dnia oraz proporcje makroelementów. Ponieważ każdy z nas jest inny, nie ma jednej diety, która będzie skuteczna dla każdego. Nie daj się zwieść dietom niskokalorycznym, ponieważ mogą one przynieść odwrotny skutek niż byś sobie tego życzył. Jak to jest możliwe? Dostarczając do organizmu niewielką ilość pokarmu, magazynuje go w postaci tkanki tłuszczowej. W związku z tym,niezwykle ważne jest stopniowe zmniejszanie kalorii posiłków oraz indywidualny dobór deficytu energetycznego.

Poproś swojego specjalistę o poradę

Decydując się na wsparcie specjalisty ds. Żywienia, otrzymujesz pomoc w ustaleniu:

  • niezbędne składniki odżywcze, takie jak makro i mikroelementy, witaminy i przeciwutleniacze,
  • ilości, które powinniśmy wziąć,
  • prawidłowego zarządzania hormonami.

Realistyczne cele

Rozpoczynając dietę powinniśmy zdefiniować cel, który można osiągnąć. Zdajemy sobie sprawę, że początki mogą być trudne, dlatego proces odchudzania możemy podzielić na poszczególne etapy i zamiast jednego ostatecznego wyznaczyć sobie cele pośrednie. Niewątpliwie metoda ta korzystnie wpływa na naszą motywację, a jednocześnie pomaga skutecznie kontrolować cały proces odchudzania. Aby nie zniechęcać się, kontrola wagi powinna odbywać się nie częściej niż raz w tygodniu, rano na czczo, po porannej toalecie, w lekkiej bieliźnie. Ponadto, aby dłużej utrzymać efekty, nie zaleca się zrzucania więcej niż 1 kilograma tygodniowo. Okazuje się, że korzystne jest wprowadzanie zmian krok po kroku, aby przyzwyczaić się do nowych zdrowych nawyków żywieniowych, które stopniowo przybliżają nas do celu.

Właściwa motywacja

Ważne jest, aby przyjąć właściwą dietę. Motywacja to klucz do sukcesu. Musimy zdać sobie sprawę, że dieta to także zmiana nawyków na zdrowsze, związana z poprawą zdrowia i samopoczucia, z szansą na lepsze życie. Przygotuj się na dietę we właściwy sposób i nie trać entuzjazmu.