Otyłość jest chorobą naszej cywilizacji i dotyka ludzi praktycznie w każdym wieku, w każdym kolorze skóry czy pochodzeniu. Musimy mieć świadomość, że nadwaga wiąże się również z chorobami układu krążenia czy rakiem. Specjaliści wzywają do większej aktywności fizycznej, która wpływa na zdrowie, sprawność i prawidłową masę ciała.

Czy też chcesz być bardziej umięśniony?

Chcesz utrzymać niski poziom tkanki tłuszczowej?

Wybierz wysokiej jakości spalacz tłuszczu, który pomoże Ci uzupełnić dietę, a także przyspieszy utratę wagi. Nic więc dziwnego, że stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet.

Co to są spalacze tłuszczu?

Najogólniej mówiąc, są to suplementy diety oparte na wyselekcjonowanych składnikach, które mają na celu zmniejszenie ilości tłuszczu gromadzącego się w różnych częściach ciała. Zadaniem spalaczy tłuszczu jest zwiększenie wydatku energetycznego, co ma bezpośredni wpływ na redukcję nadmiernej wagi. Co więcej spalacze tłuszczu pomagają wymodelować sylwetkę w krótszym czasie niż dieta i ćwiczenia. Spalacze tłuszczu można podzielić na dwie grupy: lipolityczne i termogeniczne.

  • Spalacze lipolityczne – stymulują redukcję tkanki tłuszczowej oraz zapobiegają jej odkładaniu się w przyszłości. Spalacze lipolityczne bazują przede wszystkim na takich składnikach jak błonnik pokarmowy, algi, ekstrakt z imbiru, ekstrakt z ananasa, ekstrakt yerba mate, ekstrakt z zielonej kawy, ekstrakt z czerwonej herbaty pu-erh oraz ekstrakt z zielonej herbaty. Zapewniają uczucie sytości.
  • Spadochrony termogeniczne – stymulują układ nerwowy podnosząc temperaturę ciała, co prowadzi do spożycia większej ilości kalorii. Ponadto poprawiają koncentrację i wydolność treningową. W ich składzie znajduje się kofeina, kapsaicyna, synefryna i tyramina.

Co zawierają spalacze tłuszczu?

Spalacze tłuszczu są oparte na różnych składnikach, ale większość suplementów ma podobny skład, a niektóre składniki są wybierane przez wszystkich producentów.

  • Kofeina – przyczynia się do wzrostu redukcji tkanki tłuszczowej i jednocześnie zwiększa stężenie wolnych kwasów tłuszczowych we krwi. Udowodniono, że najlepsze efekty daje spożywanie kofeiny przed lub w trakcie wysiłku o niskiej intensywności. [1]
  • L-karnityna – przyspieszają tempo redukcji tkanki tłuszczowej.
  • Ekstrakt z zielonej herbaty – prowadzi do zwiększonego utleniania kwasów tłuszczowych i jednocześnie przyspiesza metabolizm. Dodatkowo silniej aktywuje organizm do zużycia energii.
  • Ekstrakt z czerwonej herbaty – stymuluje perystaltykę jelit, co powoduje wydzielanie soków trawiennych.
  • Pieprz Cayenne – zwiększa termogenezę i hamuje apetyt dzięki kapsaicynie.

Czy warto wprowadzić do swojej diety spalacze tłuszczu?

Decydując się na wysokiej jakości suplementy oparte na odpowiednio dobranych składnikach, możemy spodziewać się wsparcia w redukcji tkanki tłuszczowej. Niezwykle ważne okazuje się przestrzeganie zaleceń dotyczących dawkowania. Musimy sobie uświadomić, że przyjmowanie większej ilości suplementu nie musi oznaczać większej utraty wagi, ale może mieć jedynie negatywny wpływ na nasz organizm. Zaleca się przyjmowanie suplementu w możliwie najniższej dawce przez około 2 tygodnie. Będziesz mógł go stopniowo zwiększać.

Jakie efekty zapewniają spalacze tłuszczu?

  • Redukują tkankę tłuszczową,
  • Optymalizują masę ciała,
  • Pomagają budować masę mięśniową,
  • Pomagają w utrzymaniu właściwej wagi bez efektu jojo,
  • Poprawiają metabolizm,
  • Pomagają przyswajać składniki odżywcze,
  • Utrzymują prawidłowy poziom glukozy we krwi,
  • Ograniczają proces syntezy tłuszczu.

Czy stosowanie spalaczy tłuszczu jest bezpieczne?

Wybierając spalacze tłuszczu powinniśmy kierować się zaleceniami dawkowania i czasami wybierać suplementy nieco droższe, ale o sprawdzonym i przebadanym działaniu. Wtedy możemy być spokojni o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Odradzamy kupowanie spalaczy tłuszczu z niesprawdzonych źródeł, ponieważ może to wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Ponadto spalacze tłuszczu dają doskonałe efekty w połączeniu z odpowiednią dietą oraz regularną aktywnością fizyczną. Wtedy możesz liczyć na zauważalne efekty znacznie szybciej.